2008年7月から2年間、カリフォルニア大学バークレー校 公共政策大学院に留学しています。まとまりのないひとりごとです。


by knj79

村上春樹さん、バークレーに!!!

なななななななんと村上春樹さんが10月11日に
UCバークレーに講演にいらっしゃるというのです!!

Strictly Speaking: Haruki Murkami

Claiming a global readership and internationally recognized as Japan's leading novelist, writer, and translator, Haruki Murakami is winner of the Yomiuri Prize for his critically acclaimed The Wind-Up Bird Chronicle. The author's numerous works, which have been translated into 36 languages, lead the reader along the interstices between the mundane and the sublime. Murakami's reading and lecture in Japanese and English will be followed by a conversation with Roland Kelts (Tokyo University lecturer and author of Japanamerica) and a question and answer period with the audience. Presented in association with the Center for Japanese Studies.


エッセイ集「やがて悲しき外国語」の中でも、
「バークレーからの帰り道」という項で、UCバークレーで
授業をされた話をされていましたが、なんと滞在中に
幸運にもこんな機会があるなんて!

昨日、日本人会でお会いしたAさんのFacebookで
"I can't wait for Haruki Murakami to come to Berkeley!"
という文を見て、一瞬でググり、確認、席を購入しました。
講演は1か月後ですがすでにかなり埋まっていて。危なかった。
AさんのFacebookを読まなければ気付かずに一生後悔
するところでした。Aさん、どうもありがとうございました!

まず英語版の本をそろえようかな。

やばいな、超うれしい。
[PR]
by knj79 | 2008-09-14 07:54 | 村上春樹